Despre comportamente si atitudini:

Copilul nu se cunoaste decât pe el: îl învăţ  să-i descopere pe ceilalţi.

Nu se gândeşte decât la propriile aspiraţii: îl ajut să descopere aspiraţiile colegilor săi.

Crede că poate să facă ceea ce vrea: îi explic limitele libertăţii sale.

Nu vede necazurile celorlalţi: îl incit să fie solidar.

Nu înţelege utilitatea politeţii: îi demonstrez necesitatea de a fi politicos.

Se comportă ca şi cum ar fi singur pe lume: îi explic bucuriile, necazurile pe care le poate cauza.

Este închis în el insuşi: îi propun activităţi cu alţi copii.

 

 

„Norme” de conduită aparţinând unui autor renumit  în  domeniul Educaţiei parentale, F. Dodsan, pe care le-a înfăţişat ca „porunci” esenţiale pentru ocrotirea  sănătăţii copilului în familie:

 

Sfaturi:

 

„Copiii noştri înfloresc pe trunchiul viu al vieţii noastre.  Ei nu sunt un buchet, ci o minunată grădină de meri. Şi această grădină e a noastră.”(A. S. Makarenko)